Studiofotografie

Waar moet een reclamefoto zoal aan voldoen?
Er zijn namelijk verschillende opties te bedenken om van een product een goede productfoto te maken. Eigenlijk zou je eerst (van de klant) te weten moeten komen waar de productfoto voor dient. Als je bijvoorbeeld ‘witte producten’ op de foto moet zetten en deze beelden worden dan geplaatst op een witte ondergrond in plaats van op een gekleurde, een donkere ondergrond, dan zal je daar als fotograaf wel degelijk rekening mee moeten houden.

Belangrijk … we gaan natuurlijk eerst de opdracht goed doorspreken

Wanneer er een nieuwe opdracht gegeven wordt, is het bij ons in ieder geval gebruikelijk dat we eerst de opdracht voor het maken van productopnamen uitgebreid doorspreken. Hiermee kun je onduidelijke situaties voorkomen. Een aanvraag zoals: “Doet u ook productfotografie?” en “Wat kost dat dan?” is bijvoorbeeld voor de fotograaf haast niet te beantwoorden.

Zijn de producten die op de foto gaan…ingepakt in allerlei ingewikkelde verpakkingen? Zijn de producten vuil, stoffig of beplakt met stickertjes omdat deze producten al een tijd in een showroom op de plank hebben gestaan? Dan kost de handling veel meer tijd en worden de kosten hoger.

Zijn er technische eisen aan een foto?

Waaraan moeten de technische eisen voor een goede bruikbare productfoto aan voldoen?

Bij een foto die ‘vrijstaand’ op het internet gebruikt wordt zijn er andere technische eisen dan een productfoto die in een ‘glossy tijdschrift’ geplaatst wordt. Het lijkt wel allemaal hetzelfde, maar als je tevoren weet waarvoor de foto waarschijnlijk gebruikt gaat worden, dan kan de fotograaf met die gegevens de technische specificaties wel vaststellen en daar rekening mee houden.

 

 

Om een lang verhaal kort te maken…

Neem even contact met ons op, dan praten we onder het genot van een goeie koffie even verder.

Tot snel,
Lein Kaland

info@studiokaland.nl

tel. +31 6 51251711

 

Fotografie